A közúti infrastruktúrát illető beruházási döntések meghozatalakor a jellemző hazai közigazgatási gyakorlat alapvetően csak a megvalósításhoz kapcsolódó, egyszeri, ún. építési költségeket veszi figyelembe.
Ezzel szemben a nemzetközi gyakorlatban az illetékes útügyi adminisztrációk évtizedek óta támogatják és nagyberuházások esetében jellemzően elő is írják az ún. élettartam-költség elemzések végrehajtását, amely során a beruházás közvetlen költségei mellett a létesítmény életciklusa alatt felmerülő valamennyi költség - valamilyen megbízhatósággal - figyelembe vételre kerül.
Ezen élettartam-költség elemzések és modell számítások tárgyköréhez kapcsolódó kutatások fő célja ma már a sztochasztikus bizonytalanságok kezelése, ezáltal az módszertanok finomítása.
A PhD téma középpontjában az élettartam-költségek kutatása és elemzése áll.
A kutatás közvetlen célja az életciklus-elemzésben használt meglévő összefüggések - leromlási modellek, tönkremeneteli mechanizmusok, döntési fák, sztochasztikus vagy szimulációs technikák, stb. - pontosítását szolgáló, olyan tudományos eredmények kidolgozása, amelyek már az útpályaszerkezetek méretezése során alkalmazhatók és segítségükkel a különböző pályaszerkezeti variációk komplex módon hasonlíthatók össze.
Külön vizsgálatok tárgyát képezheti az elemzések finomítása a hazai műszaki és jogi szabályozási környezetben való alkalmazhatóságra, illetve a teljesítményelvű illetve teljesítményalapú kivitelezési szerződések fejlesztésére tekintettel.
Részét képezheti továbbá a kutatásnak a fenntartható fejlődés érdekében tett szakmai erőfeszítések nyomán megjelenő új, innovatív építőanyagok és műszaki megoldások, továbbá technológiai lehetőségek figyelembevétele is.