Szálerősítésű betonok

Primary tabs

Erre a témakiírásra nem lehet jelentkezni.
Nyilvántartási szám: 
08/49
Témavezető neve: 
Témavezető e-mail címe:
balazs.gyorgy@epito.bme.hu
A témavezető teljes publikációs listája az MTMT-ben:
A téma rövid leírása, a kidolgozandó feladat részletezése: 

A betonok viszonylagos ridegsége és kis húzószilárdsága valamint az építéstechnológia gyorsításával kapcsolatos elvárások vezettek a szálerősítésű betonok kifejlesztéséhez. Az alapötlet lényege, hogy diszkrét acélbetét helyett rövid, kis átmérőjű szálakat keverünk a betonhoz a készítés során. A betont annyi ideig keverjük, hogy biztosítható legyen a szálak egyenletessége elhelyezkedésük és irányítottságuk szempontjából egyaránt. A szálak anyaga széles skálán mozog és a jövőben további bővülés várható, csupán néhányat megemlítve: acél, műanyag, üveg, szén és természetes szálak.
Eddigi kutatások elsősorban a különféle összetételű szálerősítésű betonok alapvető fizikai, mechanikai tulajdonságaiknak megállapítását célozzák. Megállapították már, hogy az acélszálak elsősorban a beton szívósságát, repedés áthidaló képességét és törési összenyomódását javították, míg műanyag szálak a friss beton képlékeny zsugoródásból származó repedések körbezárására továbbá a megszilárdult beton tűzállóságának fokozására fejtenek ki kedvező hatást.
Jelen kutatások célja a különféle szálerősítésű betonok
- anyagtani jellemzőinek pontosítása a különféle szálak tulajdonságainak valamint a különféle hatásoknak figyelembe vételével
- húzási, nyomási, hajlítási és nyírási viselkedés során tapasztalható előnyök tisztázása teherbírás és alakváltozó képesség szempontjából és
- modellezés.
Jelen téma mind anyagkutatás, mind lehetséges mérnöki alkalmazások szempontjából nagy jelentőségű.

A téma meghatározó irodalma: 
  • ellenőrző vizsgálatok MSZ 9607/1-83 szerint (1985).

A témavezető eddigi doktoranduszai

Czoboly Olivér Attila (2014/2016/2017)
Schaul Péter (2016//)
Sólyom Sándor (2015/2018/2021)
Balogh Tamás (2010//)
Mezei Sándor (2008//)
Alimrani Naser (2017/2020/2021)
Státusz: 
elfogadott